usa-2019-2.reismee.nl

Chattanooga en Mammoth Cave NP

Contact. Op 19 juni zijn we dus naar Ruby Falls geweest. Dit is een grot waar je om er te komen eerst met een lift naar beneden moet. De hoofd attractie in deze grot is een waterval . Erg mooi om te zien zeker door de speciale verlichting. Verder is er buiten op het uitkijk platform een mooi uitzicht over de omgeving. Na Ruby Falls zijn we nog naar Rock City geweest en naar de Incline Railway. Dit is een zeer steile spoorweg de berg op. Hierna zijn we naar Point Park National Militairy Park geweest met een infocenter over de burgeroorlog. Dit park ligt op Lookout Mountain. Kan er een hele hoop over vertellen maar zoek het maar op op het www.

Op 20 juni zijn we vertrokken naar het Mammoth Cave National Park. Er was zeer slecht weer voorspeld maar dat viel gelukkig mee. We zijn niet via Interstates en highways gereden maar hebben de scenic route genomen. In Mammoth Cave NP bevindt zich het grootste grottensysteem van de USA. ( en de wereld??) De grotten zijn te bezoeken onder leiding van een gids van de National Park Service. Je moet hier kaartjes voor kopen en er zijn vaste tijdslots.. Het was beredruk dus we konden nog maar mee met 1 tour kopen; de Domes & Dripstones Tour. Duurde zo’n 2 uur en er waren zeer veel traptreden. We hebben overnacht in Cave City. Vandaag 21 juni zijn er weer vroeg naar toe gegaan om kaartjes te bemachtigen voor de Historic Tour. En dat is maar (net) gelukt. We hebben de laatste tour om 15.45.

Daarom eerst maar even een andere grot bezocht. Diamond Cave. Dit is een privé grot de niet bij het National Park hoort. Trap op, trap af en kruip door, sluip door. Maar wel heel mooi. Dus nu ff terug in het hotel om de benen wat rust te geven

Morgen 22 juni gaan we naar Memphis. Daar blijven we 2 nachten. En natuurlijk zijn we daar maar voor e e n ding; Graceland en Elvis Presley.