usa-2019-2.reismee.nl

Graceland (Memphis) en Vicksburg

Op 22 juni zijn we laat in de middag in Memphis aangekomen. Na in ons hotel ingechekt te hebben zijn we wat gaan eten. Dat werd een hele strijd want de plek waar ons hotel zat was om het mild te zeggen een achterbuurt. Smerig, vies, vervallen (niet het hotel maar de wijk) en overal rondhangende afro-americans die je niet bepaald vrolijk aankeken. Na 2 keer een restaurant te zijn binnengelopen waar het er niet bepaald fris uitzag zijn we maar een stuk buiten de wijk gaan eten.

Om een tour op Graceland te kunnen maken hadden we voor de 23e om 11uur E-tickets geboekt. Dus wij er de 23e naar toe. Bertus wis niet wat ie zag. Een totaal veranderd Graceland – niet de mansion zelf maar wel alles wat er om heen zat. Hij was er nl al eens geweest in de jaren 90. Toen was het geheel nog klein en gemoedelijk; nu was het massaal. Het nieuwe complex was 2 jaar geleden opgeleverd en bestaat nu verschillende musea, veel cadeauwinkels, nieuwe ingang met visitor centrum. Kortom heel wat anders. Om 11 uur hebben we eerst een film gekeken en zijn toen in de bus geladen om naar Graceland Mansion te rijden. Daar was een rondleiding met uitleg die je kon beluisteren via een tab. Het hoogtepunt was natuurlijk het graf van Elvis.

Hierna weer de bus in en terug naar het Visitor Centrum. Daar hebben we nog zo’n 4 uur rondgelopen. Doordat alles veel groter was opgezet waren er veel meer spullen van Elvis tentoongesteld; museum voor zijn auto’s; museum voor zijn motoren; museum voor zijn gouden en platina platen; museum voor zijn pakken; museum voor zijn dochter; museum voor zijn ontdekker; museum voor……………….. Kortom heel veel musea.. Na zo’n 5,5 uur zijn we terug naar ons hotel gegaan. Weer ergens gegeten en de volgende dag was het op naar Vicksburg.

Op 24 juni zijn we aangekomen in Vicksburg. Daar is een National Militairy Park dat alles laat zien over de slag bij Vicksburg tijden de burgeroorlog. (zoek het maar op het WWW). Hierna zijn we naar de stad Vicksburg zelf gegaan en hebben daar o.a. het Historic Centrum bezocht. Daarna zijn we nog naar de rivier de Mississipi gereden. Die staat dus erg hoog. De hoogwaterkeringen zijn geplaatst en overal liggen zandzakken. De Mississipi gaat nog stijgen dus ze kunnen nog wat verwachten. We hebben overnacht in Vicksburg en zijn op 25 juni vertrokken naar Baton Rouge.

We komen dus steeds dichter bij ons vertrekpunt Houston. En dat is maar goed ook want daar staat zondag een vliegtuig op ons te wachten.

lisa

Jammer dat jullie reis er bijna op zit.
Het is leuk om jullie verslag van jullie reis te mogen lezen.

toon

dat van Elvis is toch wat,vooral dat vliegtuig die gast is stinkend rijk. en dan zo aan je eind komen.