usa-2019-2.reismee.nl

Baton Rouge, Lake Charles en eindbestemming Houston

Hallo allemaal. Dit wordt het laatste stukje van ons reisverslag. Op het ogenblik zitten we aan de thee en koffie bij onze vrienden in Houston. Wat hebben we de laatste dagen zoal gedaan?

Op 25 juni zijn we aangekomen in Baton Rouge na wederom een mooie rit . ’s Middags hebben we de stad bezocht. Er is niet echt een Historic Downtown maar het is er wel mooi. We hebben een mooie wandeling gemaakt langs het Riverfront. We ook nog een Torpdeobootjager hebbe bezocht de USS Kidd blijft leuk om te zien. Ook daar waren ze al druk bezig met de het plaatsen van de waterkeringen omdat de Mississippi steeds hoger komt te staan. Ook stonden er overal zandzakken klaar.

Na een nacht met droge voeten door gebracht te hebben in ons hotel zijn we 26 juni naar Lake Charles gereden. Uiteraard weer de scenic route langs de Golf of Mexico. Via de plaatsjes Camaron (ferryboat)en Hackberry zijn we in Lake Charles aangekomen. Onderweg hebben hebben we weer een hoop gezien van de natuur omdat je door het Southwest Louisiana National Wildlife Refuge Complex/ Sabine National Wildlife Refuge komt . Alligatores, meeuwen, schildpadden, slangen etc , etc zat daar. (dus overal borden over giftige en gevaarlijke beesten) Erg mooi. In Lake Charles hebben we ook een rondje gemaakt door de rijke buurt. Mooie huizen (ala Gone with the Wind) met privé steigers en boothuizen.

Op 27 juni zijn we richting Houston gereden. En jullie kunnen het al raden weer via een scenic route langs de Golf of Mexico (Over de I-10 rijden kennen we nu wel). Er zat ook nog een reis met de ferryboat in bij Galveston.

De reis zit er dus bijna op. Morgen (30 juni) de koffers pakken en naar het vliegveld. Er wordt slecht weer voorspeld dus hopelijk hebben we geen vertraging. We komen op 7.30 uur Nederlandse tijd aan. We worden opgehaald door buurman Toon dus we hebben geen gedoe met treinen en bussen.

Tot de volgende keer (wordt waarschijnlijk 2021)

lisa

Hoi. Ik vond het interessant om met jullie zo te mogen meereizen op jullie mooie route,